شرح مختصر وظایف
مختصری از شرح وظایف اداره حقوقی، قراردادهاو پاسخگویی به شکایات
1- افزایش سطح دانش حقوقی کارکنان دانشگاه (هیات علمی یا غیر هیات علمی)
2-تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی قوانین و مقررات حقوقی در ارتباط با دانشگاه
3-افزایش تعامل و همکاری با دفاتر حقوقی دانشگاهها و مراجع قضایی
حضور فعال در نشستهای سالانه مدیران دفاتر حقوقی دانشگاهها 4-
5-تقویت و ارتقاء جایگاه واحد حقوقی به لحاظ نقش آن در صیانت از حقوق و منافع سازمان متبوع و کاهش هزینههای احتمالی
6-پیگیری مسائل حقوقی ارجاعی از طرف واحدهای زیر مجموعه استان و معاونتهای مختلف و ارائه راهنمایی و مشاوره حقوقی به آنها
7-جمع آوری و طبقه بندی کلیه قوانین، ضوابط، مقررات و دستورالعمل های داخلی قضایی و حقوقی مرتبط
8-پیگیری انجام امور ثبتی و امور حقوقی و قراردادها حسب ارجاع مقام مافوق
9-بررسی و اظهار نظر به شکایات حقوقی واصله از کارکنان و سایر موسسات و افراد و ارائه نتایج حاصله به مافوق و انجام مکاتبات با مراجع قضایی در موارد نیاز.
10-انعکاس نظرات مشورتی به واحد های مختلف در زمینه مسائل حقوقی و قراردادی
11-مراجعه به سازمانها و دستگاه ها و سازمانهای مرتبط جهت پیگیری امور ثبتی، حقوقی و قراردادی با دستور مقام مافوق
12-جمعآوری و بررسی قراردادهای منعقده از نظر رعایت دستورالعمل ها و قوانین و مقررات مرتبط
13-اقدام و پیگیری موارد مربوط به استملاک اراضی ، حریمها و غیره
14-پیگیری و انجام امور مربوط به نقل و انتقال املاک و اموال جهاد دانشگاهی و انجام تشریفات قانونی مریوطه و مستندسازی و تحدید حدود املاک دانشگاه
15-ساماندهی اسناد، مدارک و پرونده های حقوقی و قراردادی بصورت الکترونیکی و فیزیکی
16-تهیه و تدوین گزارشات کارشناسی از وضعیت پرونده های حقوقی و قراردادها حسب نیاز و دستور مقام مافوقه در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
17-اهتمام در جهت ایجاد و ارتقای ارتباطات دو سویه و تعاملات فیمابین مدیریت امور حقوقی دانشگاه و مراجع قانونگذاری، قضائی و اجرائی کشور به تناسب امور محوله
دانشگاه فنی و حرفه ای تهران 18-ارائه پیشنهادات لازم در پیشبرد امور به مدیر امور حقوقی
19-اقامه دعاوی دانشگاه و دفاع از دعاوی مطروحه علیه دانشگاه در تمامی مراجع (اعم از قضایی یا غیر قضایی) ودرتمامی مراحل دادرسی.
20-مشاوره و ارشاد ارباب رجوع، اساتید و کارکنان دانشگاه
21-ارائه مشاوره برای تدوین اساسنامه ها و آیین نامه های مورد نیاز دانشگاه.
22- تنظیم و انعقاد قرارداد با اشخاص (اعم از حقیقی یا حقوقی)
23-ایجاد آرشیو حقوقی و نگهداری و طبقه بندی مصوبات
24-پیگیری امور مربوط به نقل و انتقال اموال دانشگاه و اخذ سند مالکیت.
25- حضور نماینده حقوقی در شورای اداری و مالی ، کمیته ناظر بر نشریات ، هیات ناظر بر کرسی های آزاد اندیشی ،هیات تخلفات اداری وکمیته انضباطی کارکنان.
26- نماینده رئیس دانشگاه در جلسات مناقصات دفتر فنی دانشگاه .
27- نظارت بر تنظیم آگهی و برگزاری مزایده و فروش اموال و خودروهای اسقاطی دانشگاه.
28-نظارت بر امور مربوط به مناقصات و معاملات دانشگاه.
29-نظارت بر حسن اجرای امور در حوزه مدیریت، بهمنظور حصول اطمینان از انجام بهینه و مطلوب وظایف محوله و استفاده کارآ و مؤثر از نیروی انسانی موجود.
30-انجام کلیه اموری که توسط مقام مافوق در چارچوب وظایف مربوطه محول می گردد.